Een stuk verder

29 februari 2020 - Tulare, California, Verenigde Staten

Het duurde even voordat er een nieuwe blog kwam, want wat hebben we veel gedaan en gezien. Lief ook al jullie medeleven!! Ongelooflijk om te bedenken dat de behandeling nu nog maar een week geleden is afgerond. Ik voel me al zo'n ander mens en we zijn in allerlei verschillende werelden geweest. Wat bijzonder is dat. Op dit moment is het 28 graden buiten zelfs. We hebben vandaag een break gehouden en even helemaal niet gereisd. De afstanden zijn hier zo immens dat je zeker een aantal uren aan het rijden bent, en dan nog de sightseeing erbij!

Na Bryce zijn we de volgende dag doorgereden door het Zion National Park. Prachtig. Het was een park waar je echt doorheen rijdt, alsof je in de droomvlucht van de Efteling bent. Achter elke kleine bocht weer een prachtige omgeving. Het was een lange en mooie dag en die avond hebben we in een plaatsje overnacht en zijn we daarna doorgereden naar Las Vegas. Ik had die ochtend alweer gesport en het was al ruim 2 uur rijden tot je echt in een bizarre wereld terecht komt. Het is gelukt er zo'n 2-3uur te zijn maar al snel moest wel de koptelefoon op. Niet te beschrijven daar. Alles is chaos en schreeuwend. Wel heel gaaf om meegemaakt te hebben maar ik vind het de vreselijkste plek waar ik ooit was haha. Bobby heeft daar nog bij een schietbaan met 2 oude geweren geschoten wat hij erg gaaf vond! We zouden er 2 nachten slapen maar ik was zo overprikkeld dat we gevlucht zijn en nog een uur gereden hebben naar een B&B in een mooi uitgestrekt woestijnachtig plaatsje. Heerlijk die rust haha.

De volgende dag hebben we een hele lange dag gehad. De afstanden zijn hier zo groot, dat je een poos bezig bent. We zijn die dag door Death Valley gereden en moesten nog een uur verder omrijden omdat de weg niet goed was. We waren van 8.30 tot 17.00 u onderweg, inclusief boodschappen en onderweg veel uitstappen. Wat een indrukken! Je rijdt echt kilometers door de natuur. In dit geval door een woestijn gebied langs een vlakte met allemaal zout en op deze route veel toeristen. Die nacht overnacht in een minder prettig plaatsje. Veel oude auto's en soort sloperijen om het plaatsje heen. De omgeving verandert wel naarmate we doortrekken! De mensen praatten daar ook platter bijvoorbeeld, wel grappig!

Omdat sinds Las Vegas mijn emmertje steeds voller liep wilden we een rustigere dag houden. Maar ook gister moesten we 3 uur rijden en daarna nog een uur bezig geweest om sneeuwkettingen te vinden. We zitten wel in een fijn hotel! Die zijn op zich wel lastig te vinden in deze omgeving. Daar waren we dus ook elke avond wel zoet mee. Vandaag wilden we naar Sequoia National Park maar hebben we besloten hier te blijven en even echt bij te tanken. Wat een drukke dagen waren het. Als we op een nieuwe bestemming aankwamen was t eten en hup weer t volgende hotel zoeken en vroeg slapen. Gelukkig heeft Bobby dat zoeken op zich genomen! Vandaag zijn we naar een nabijgelegen plaatsje Visalia gegaan en heb ik zowaar voor het eerst weer op het terras gezeten!! Zelfs met een weg achter de muur.  We hebben er heerlijk geluncht en enorm van genoten!

Al met al gaat t met mij nog steeds echt goed. Als je ziet wat voor dagen we hebben is t ongekend, en alle omstandigheden zijn ook extreem!! En rationeel is het heel logisch dat mijn emmer ook voller is gelopen. Wel gek om even weer die overprikkeling te voelen, en mijn vrolijkheid, die ik juist terug had, weer wat meer op de achtergrond is. Maar alles bij elkaar, gaat t heel goed. En zelfs als ik wat prikkelbaarder ben, kan ik geluid nog steeds helemaal verdragen bijvoorbeeld. Ook heb ik al een paar keer 45 minuten gereden. Ook in de bergen :-) En waar ik eerst gelijk klachten kreeg met de ritten als passagier in de auto gaat dat nu helemaal goed! Ja vermoeiend is t wel zo veel uur, maar dat lijkt me normaal ;)

Mijn eerste week sporten zit er ook op! Dat werd wel steeds pittiger. De nachten zijn hier niet al te best en met alle drukke dagen erbij is het best veel. Begon elke ochtend om zo'n 6.30 haha. Nu heerlijk 2 dagen vrij!! Wat zal dat lekker zijn. Morgen gaan we dus naar Sequoia en hebben we ook best een lange dag voor de boeg. Er is kans op sneeuw dus daar zijn we ook benieuwd naar. Ook inpakken hoeft even niet omdat we hier nog 2 nachtjes blijven. Dat is ook erg lekker.

Heb heel veel foto's toegevoegd nu trouwens, hij gooit ze alleen lekker door elkaar. Volgorde is: Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Visalia.

Tot het volgende verhaal!! x

1. Dennis van Olst:
    29 februari 2020
    het ziet er geweldig mooi uit Bonny&Clayde....prachtig die natuur, zo divers allemaal.. lekker genieten jullie we wachten weer op jullie volgend verhaal Groet D&G
  2. Rita:
    29 februari 2020
    Prachtige foto s en wat fijn dat het zo goed gaat maar ik herken wel dat je even een paar dagen op 1 adres wil blijven ... Het is inderdaad heel indrukwekkend en ook moeilijk te stoppen je wil toch veel zien. Veel plezier nog en heerlijk die foto s
  3. Monique:
    1 maart 2020
    Wauw wat zien en ervaren jullie veel. Prachtige foto’s! Snap de time out wel, effe verwerkingstijd en oplaadtijd inlassen. En vandaag weer on the road. To continue....❤️
  4. Monique:
    1 maart 2020
    Btw super dat je nog steeds zo goed met je gaat! Wat een jubelstemming dan hè. Joehoe!!!!!