Nog 2 dagen

4 maart 2020 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Vandaag zijn we aangekomen in San Francisco! Nog 3 nachtjes slapen en we gaan naar huis. En ik moet zeggen, daar krijgen we best wel zin in. We hebben zeker nog prachtige natuur gezien hier. Wel merken we dat een aantal parken in dit gedeelte mooier waren geweest in de zomer. En we zijn natuurlijk ook best wel verwend met alles wat we al gezien hebben. In Sequoia gigantische bomen! Daar heb ik mijn record in wandelen verbroken, namelijk ruim 3 km en dat in het bos met flinke stukken klimmen! Net als met het autorijden kreeg ik in het begin veel klachten en na een tijd groeide mijn lijf daar overheen. Heel gek! Er waren in dat gebied veel branden geweest, maar dat blijkt juist voor deze bomen vruchtbare grond op te leveren. Na Sequoia bleven we nog een nacht in hetzelfde hotel waarna we onze reis voortzette naar Yosemite. Helaas door de tijd van het jaar de meeste wegen gesloten, en hebben we zowel die dag met bewolking als de dag daarna met zon mooie watervallen en stukken natuur mogen bewonderen. Beide had zo zijn charme!

Na de tweede dag (gister) zijn we in de middag gereden naar een leuk klein dorpje van 1 straat, waar onze B&B was. En dat was geweldig. Een heel oud huis en een super aardige eigenaresse. Ik hou er van! Omdat mensen hun reservering hadden geannuleerd, gaf ze de eerste gasten die dag de grootste kamer. En dat waren wij. Heel leuk. Grote kamer met een kacheltje, schommelstoel, jacuzzi. Ze gaf ons ook een tip om in een Saloon te eten en dat hebben we gedaan. En ik kon het na die hele dag gewoon prima aan!! Het zat niet vol, maar genoeg mensen en muziek en tv. We hebben heerlijk gegeten. Zo hadden ze zelfs een vegan burger en glutenvrij brood, zo genieten! Het ontbijt was de volgende ochtend top. Vers gesneden fruit met yoghurt, roerei met groenten en toast, met veel aandacht gemaakt. Ze gaf ons de volgende ochtend een tip voor een weg om naar San Francisco te rijden en dat hebben we gedaan. Zou zo'n ruim 3.5 uur rijden zijn op een binnendoor weg. In dat dorpje hebben we genoten van een grooote kop koffie (ik natuurlijk de decaf;) ) in de zon en uiteindelijk in een boetiekje zon driekwartier met een vrouw gepraat. Over politiek, klimaat, en bleken grote gedeelde interesses te hebben over afval vermindering en minimalistischer leven. Heb zo genoten van het gesprek, dit kon ik eerst echt niet. Ze was ook erg geïnteresseerd over mijn behandeling en gaf me zelfs een knuffel omdat ze het zo fijn voor me vond. In die winkel heb ik een prachtige ring gekocht als aandenken aan deze reis en een nieuw leven!

Het gekke is als ik mijn verhaal aan een vreemde vertel en zeg dat ik eerst zooo weinig kon en nu zooo veel, voelt het voor mezelf nog zo onwerkelijk en vraag ik Bobby of het wel klopt wat ik zeg. Was ik echt zo slecht, ben ik nu echt zo goed? Ja dat was en ben ik.... Hou ik mezelf niet voor de gek? Maar nee... Mijn record met autorijden verleg ik ook telkens! Inmiddels is het 5 kwartier inclusief bergweggetjes en het verdragen van geluid gaat zo goed als normaal.

Na deze enerverende dag hebben we vanavond nog in een soort foodhall gegeten. Ook niet eens last van de geluiden! Morgen en overmorgen gaan we bezienswaardigheden in SF bekijken. En dan naar huis en het leven thuis weer gaan ervaren. Waar ik erg veel zin in heb!

Tot de laatste blog de volgende keer! :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob en Anne-Marie:
    4 maart 2020
    Wat een leuk verslag weer en zo'n positieve ervaring, heerlijk voor jullie!
  2. Monique:
    6 maart 2020
    Mooi verhaal Inge. Mooie ontmoeting, fijne locatie, lekker verwennerij💖 En wat ga je goed lieverd. Kan me voorstellen dat je zo nu en dan in je arm moet knijpen. Geniet nog van de laatste uren in Amerika saampjes. Kus💘